sobota, 2 maja 2015

Helios - jasny obiektyw za grosze

Hej hej! Co tam u Was? Jak mija wam majówka?

Przychodzę dziś do was zaprezentować wam obiektyw, który możecie dostać na allegro za mniej niż 100 zł, a który naprawdę umie wyczarować cuda. Jeśli nie macie pieniążków na jasną, portretową stałkę, a marzy się wam pięknie rozmyte tło, stary Helios będzie dla was idealny.







Zacznijmy od początku.

Posiadany przeze mnie Helios to wersja 44M-4. Zakupiłam go na Allegro już z aparatem Zenit za 70zł. Najważniejsza rzecz jaką musicie wiedzieć o tym obiektywie to fakt, że nie posiada on autofocusa. To znaczy, że będziecie musieli ostrzyć ręcznie. Myślę jednak, że za tą cenę można jak najbardziej przymknąć na to oko. :)






Obiektyw podpinamy do cyfrowej lustrzanki za pomocą odpowiedniego adaptera. Możecie kupić adapter za 10 zł, który po prostu umożliwi połączenie Heliosa i aparatu, a możecie zainwestować w taki lepszy adapter, który będzie miał potwierdzenie ostrości. To koszt ok 30-40zł. Myślę jednak że warto w niego zainwestować bo zawsze macie pewność, że już złapaliście ostrość i zdjęcie nie będzie rozmazane.

Jak sprawdza się Helios w praktyce? Przyznam szczerze, że idealnie. Jedyny minus - brak AF, jest wynagradzany ładną jakością obrazu i ślicznym rozmyciem. Ja jestem absolutnie zakochana w jego obrazie :) Do tego ostrość zdjęć jest naprawdę świetna!













Mam nadzieję że zachęciłam kogoś do zakupu Heliosa. To świetnie rozwiązanie dla osób, które nie mają pieniążków na systemową stałkę a chcą mieć szkiełko, które będzie dawać przepiękny bokeh.


Od dzisiaj zaczyna się tygodniowy maraton notkowy. Już jutro post mało fotograficzny, za to bardziej kosmetyczny. Zapraszam! :)

7 komentarzy:

  1. nie ma bata, po osiemnastce kupuję! ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jeszcze dodam od siebie, że kupując heliosa najlepiej poprosić sprzedającego o zdjęcia zrobione przy uzyciu tego obiektywu niektóre egzemplarze mają tendencję do mydlenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się, helios pięknie rozmazuje tło :) Z takich obiektywów warto również zwrócić uwagę na pentacona, też daje bardzo fajne efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mam w domy zenita s heliosem. Tylko jeszcze nie kupiłam sobie adapter. Ten post mnie zachęcił do szybkiego kupienia go. Tez robie zdjęcia które możesz zobaczyć na mojim blogu(robie zdjęcia obiektywem 50 mm 1.8) robi fajny bokeh ale Helios robi taki specyficznie bajkowy bokeh który mi się bardzo podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  5. chyba muszę sobie kupić tego Heliosa :) zdjęcia jakie on potrafi zrobić są cudowne *,*
    przekonałaś mnie do tego obiektywu ;* pozdrawiam ;*
    MÓJ BLOG - KLIKNIJ

    OdpowiedzUsuń