niedziela, 28 września 2014

Moja obróbka - przykładowe zdjęcia przed i po.


        Hej hej! Jak wam minął tydzień? Ja miałam tyyyyle pracy i tyyyyle prywatnych spraw do załatwienia że hoho! Cieszę się jednak że udało mi się sklecić tę notkę.

       Dziś będzie o obróbce, a dokładnie - jak moje zdjęcia wyglądają zanim usiądę do komputera oraz jak wyglądają jak już wyłączę komputer bo uznam, że zdjęcia są gotowe. Do obrabiania zdjęć używam Photoshopa CC oraz Lightrooma (sporadycznie). Żeby łączyć ze sobą zdjęcia lub po prostu je zmniejszać, odpalam tylko Photoscape.

       Najpierw otwieram zdjęcie ( zawsze format RAW ) w photoshopowej wtyczce Camera Raw, tam ewentualnie zmieniam balans bieli, nieco rozjaśniam bądź przyciemniam zdjęcie, dodaję kontrastu, przejrzystości. Potem otwieram zdjęcie w Photoshopie i poprawiam krzywe, kolory selektywne, bawię się zdjęciem usiłując uzyskać zamierzony efekt.

      Czasem na obrobienie jednego zdjęcia poświęcam tylko minutkę, a czasem, jeśli muszę wykonać retusz, nawet 30 minut. Jeśli nie wiecie jak zrobić coś w Photoshopie, polecam udać się do Google lub na YouTube. Tam znajdziecie odpowiedzi na wszystkie nurtujące was pytania.

     Nie pokażę wam jak obrabiam przykładowe zdjęcia krok po kroku - uważam, że to co się już nauczyłam, to moje, nie przyszło mi to łatwo i nie zajęło pięciu minut. Poza tym, warto dojść do wszystkiego samemu i wyrobić sobie swój styl obrabiania. :) Zapraszam was do oglądania moich wypocin! Zdjęcia na górze/po lewej są przed obróbką. Na dole/po prawej widać zdjęcia po obróbce :)



















14 komentarzy:

  1. psujesz strasznie kolory zdjęć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nie ja, to blogspot zmienia kolory zdjęć :)

      Usuń
  2. zastanawia mnie tylko jedno, jak robisz ten efekt "zamglonych" zdjęc ? w moim ph cc wypróbowałm juz wszystkich możliwych kombinacji i no nie chce mi wyjść tak jak chce :(
    a co do zdjęć, cudowne po prostu. ale pisałam to juz setki razy ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. hm, tylko skąd wziąć tego photoshopa... a Ty masz kupionego czy pobranego? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wata cukrowa jest strasznie prześwietlona, ale fajnie, że nie kadrujesz zdjęć na komputerze, tylko starasz się uchwycić od razu dobry kadr.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatnie zdjęcie takie tumblrowe ^^ :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjne to Twoje przerabianie!
    jakim programem się posługujesz? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow zdjęcia są extra! Świetnie CI to wychodzi :)

    Zapraszam do mnie-->KLIK

    OdpowiedzUsuń