środa, 2 lipca 2014

Smoothie, koktajl i owsiane tosty, czyli jedzenie które podbiło moje serce

    Niedawno przekonałam się do zdrowej żywności. Naprawdę. Nie wiem jak to możliwe, ale wydaje mi się że miałam po prostu dość zaśmiecania mojego żołądka byle czym. Moje zdrowsze odżywianie trwa już jakieś siedem tygodni, a ja nie dość, że czuję się lżejsza, to jeszcze zgubiłam wstrętne boczki i w końcu mogę nosić urocze crop topy których teraz w sklepach jest dosłownie multum!
 
   No ale do rzeczy - wraz z pojawieniem się w moim domu nie tylko zdrowego jedzenia, ale i blendera oraz tostera zaczęłam naprawdę odkrywać gotowanie. Inspirując się trochę tym, co znalazłam w google oraz posiłkując się moimi własnymi upodobaniami co do smaku, stworzyłam 3 potrawy, które przygotowywałam co najmniej kilka razy w tygodniu i które po prostu uwielbiam! :)

1. Truskawkowo - pomarańczowe smoothie



Składniki:
-świeży sok wyciśnięty z jednej pomarańczy (ale może być też taki z kartonu, tylko żeby to był sok, a nie napój!) lub szklanka wody
-dwie garście zamrożonych truskawek
-garść kostek lodu

Wszystko wrzucamy do blendera i po prostu miksujemy ze sobą. Jeżeli nie lubicie kwaśnego, można dosłodzić sobie jedną, dwoma łyżeczkami miodu :) Idealne orzeźwienie na gorące dni, świetna 'przekąska' na podwieczorek lub drugie śniadanie :)





2. Tosty owsiane



Składniki:
-trzy łyżki płatków owsianych
-trzy łyżki otrębów
-jeden serek wiejski
-2 jajka
-troszkę papryki, szynki drobiowej i mozarelli pokrojonych w kostkę
-szczypta soli i pieprzu

Wszystko wrzucamy do miski, mieszamy ze sobą na dość gęstą papkę i wrzucamy do urządzenia które robi nam gorące sandwiche (w moim domu mówi się na to po prostu toster (:  ). Czekamy jakieś 10 minut i gdy tosty będą już złociste, wyciągamy na talerz. Propozycja idealna na śniadanie :)
Na pewno nie tuczy tak bardzo jak normalne sandwiche z białym chlebem.



3. Koktajl śmietankowo-truskawkowy

Ok. Może to nie jest do końca zdrowe. Ale raz, dwa razy w tygodniu, czemu nie? :)


Składniki:
-garść truskawek
-lód bigmilk lub jakiś inny śmietankowy
-szklanka maślanki/mleka/kefiru (dla tych na diecie może być szklanka jogurtu naturalnego)
-kilka kostek lodu

Wrzucamy wszystko do blendera i miksujemy. Pół minutki i po sprawie. Smakuje przepysznie na drugie śniadanie lub podwieczorek.


Dajcie znać co sądzicie o takich notkach. Ostatnio uwielbiam gotować więc chciałabym częściej dodawać przepisy na takie smakołyki :)


7 komentarzy:

  1. fajne te tosty! więcej takich notek :))

    OdpowiedzUsuń
  2. smakowity wpis <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna notka! <3 Właśnie utwierdziłaś mnie w przekonaniu że muszę kupić blender tym przepisem na smoothie :3 Poza tym genialne tosty, fajne zdjęcia ;) Więcej notek o gotowaniu proszę! :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojeju, jaka pycha. <3 Same pyszności <3 :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo te tosty to chyba jutro u mnie na talerzu się pojawią :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tosty owsiane przetestowane. Pyszne! <3 Więcej przepisów proszę :)

    OdpowiedzUsuń