czwartek, 18 grudnia 2014

Przepis na świąteczne pierniczki

Hej hej! Co tam u was? Dziś przychodzę do was z przepisem na banalnie proste pierniczki które smakują przepysznie! W dodatku można miło spędzić czas z najbliższymi dekorując ciasteczka.



Do zrobienia pierniczków potrzebujemy:

1,3 kg mąki
500g margaryny
3 żółtka
szklanka płynnego miodu, najlepiej naturalnego
całą przyprawę do piernika (ok. 4 łyżki)
3 łyżki kakao
1 łyżka cynamonu
1 łyżka sody oczyszczonej
300g cukru


Wszystko mieszamy razem i ugniatamy ciasto.








Z ciasta wykrawamy różne formy i wsadzamy do piekarnika na 180 stopni na 12 minut. Potem czekamy aż ostygną i możemy brać się za lukrowanie :)






Lukier zrobiłam gotowy z torebki, bo nie chciało mi się bawić w domowe sposoby. Lukrownicę zrobiłam z grubego woreczka na żywność, w jego rogu wycięłam malutką dziurkę.




Możecie też użyć gotowych, kolorowych pisaków lukrowych, które pozwolą wam udekorować pierniczki w różnych kolorach.



A tak nasza kotka, Szkatuła, pomagała nam w pieczeniu :)

Pozdrawiam i do następnej notki! :) Życzę wam przepysznych pierników :)

5 komentarzy:

  1. Mmmm z chęcią zrobię! Zdjęcia fajnie urozmaicają notkę <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, mam pytanko mniej więcej ile pierniczków Ci wyszło z tego przepisu ?? :)

    OdpowiedzUsuń