wtorek, 19 sierpnia 2014

Tutorial: Krzywe w Photoshop

Dziś notka o tym, jak używać krzywych w Photoshopie. A raczej, jak ja to robię :)

Program, na którym zazwyczaj przerabiam zdjęcia, to Photoshop CC 2014. Możemy pobrać go ze strony adobe.com/pl. Pierwszy miesiąc użytkowania jest absolutnie za darmo.

Postaram się wytłumaczyć jak używam krzywych w prosty sposób, dosłownie na 'chłopski rozum', więc wybaczcie za brak specjalistycznych określeń.


1. Po pierwsze, otwieramy nasze zdjęcie. W tym celu klikamy skrót klawiszowy cltr+o i wybieramy zdjęcie z dowolnego katalogu.





 2. Aby uruchomić krzywe, używamy skrótu klawiszowego cltr+m, lub odnajdujemy krzywe w dopasowaniach, tutaj akurat po mojej prawej stronie. 



3. Przyglądamy się naszemu wykresowi. Widzimy, że prawy dolny oraz lewy górny róg mają kolor biały, a dolne lewy i prawy - czarne. Tam, gdzie widzimy biały kolor, wykres odpowiada za najjaśniejsze obszary zdjęcia, tam, gdzie jest czarny, za najciemniejsze. 



Przesuwając  kwadracik w lewym, dolnym rogu nieco w prawo, widzimy, że zdjęcie nabrało trochę kontrastu, a ciemniejsze obszary zdjęcia stały się jeszcze bardziej ciemne.
  

4. Złapmy teraz krzywą i przesuńmy na środku w górę. Widzimy, że całe zdjęcie stało się jasne i rozświetlone. Uważajmy, żeby nie przesadzić. Jeżeli pociągniemy środką część krzywych w dół, sprawimy, że zdjęcie będzie przygaszone.



5. W tym momencie jak dla mnie, zdjęcie ma wystarczające kontrast i jasność. Oczywiście, wy możecie się bawić w ten sposób do woli. 

Jeszcze raz klikamy na ikonkę krzywych (tworzy się nam nowa warstwa) i zmieniamy tryb z RBG na niebieski. Warto wcześniej zapoznać się, jak działają poszczególne kolory trybu RBG.





 6. Bawimy się krzywą aż do uzyskania zadowalającego nas efektu. Moja krzywa wygląda tak:





7. W ten sam sposób możemy pobawić się jeszcze kolorami zielonym oraz czerwonym. Ja na razie nie odczuwam takiej potrzeby.
Zdjęcie przed i po użyciu krzywych: 







Na koniec trochę koloru selektywnego i trochę innych bajerów i moje gotowe zdjęcie prezentuje się  tak:




Mam nadzieję, że udało mi się choć trochę wyjaśnić wam, jak działają krzywe. Mnie na początku one mega przerażały i w ogóle ich nie używałam. Teraz nie wyobrażam sobie bez nich życia :)

4 komentarze:

  1. Przydatny post, lubię czytać Twojego bloga, photobloga, aska, instagrama.. Byłoby cudownie, gdybyś zajrzała do mnie i zaobserwowała :) ;*

    http://saavemylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ola zawsze pomocna, dziękuję! ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. mega przydatny post! :)
    a nie wiesz czy photoshop'a można odinstalować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można odinstalować xd wchodząc w mój komputer i na górnym pasku narzędzi masz odinsaluj lub zamień program wchodzisz tam i masz wszystki zainstalowane programy xd wybierasz photoshop`a i go odinstalowywujesz ;)

      Usuń